'Meiden van Holland' heeft de club gekozen tot Hollands Heetste Team. Op een nieuw tenue prijkt de nieuwe titel.

De pornoster kwam afgelopen weekend op bezoek om shirts, trainingspakken en sjaaltjes te brengen. RTV Utrecht heeft een verslag van het bezoek van Holland aan de kleedkamer van RUC gefilmd en op haar site gezet.

Niet slim
Het kan zomaar zijn dat het voetbal nu veel sexier wordt dan voorheen. 'Meiden van Holland' als sponsor, dan dans je toch de ballen uit je broek van blijdschap. Maar volgens sportmarketeer Bob van Oosterhout is het toch niet zo'n slim idee.

Slechte naam
Misschien trekken andere sponsors zich terug. "Je wil over het algemeen een aantal bedrijven aan je koppelen, je houdt het niet bij één sponsor. Als je een bedrijf aan je koppelt dat zo omstreden is, lopen andere sponsoren misschien weg. En schiet het per saldo zijn doel voorbij", zegt Van Oosterhout op BNR. 

Toch is het wel vaker gedaan, zo'n opvallende sponsor. "Je hebt door de jaren heen wel vaker partijen partijen uit de pornoindustrie op shirts gezien, ook coffeeshops bijvoorbeeld. Je kan denken, zeker in de huidige economie, het is geld. Maar ik denk dat bedrijven onderschatten wat voor negatieve impact het kan hebben op de totale uitstraling van het bedrijf."