BNR Topic | Zorg is een commercieel product!
Schoonmaakgigant Facilicom heeft namelijk bekendgemaakt ook zorgtaken aan te willen gaan bieden en fors goedkoper dan de huidige aanbieders . Het familiebedrijf wil de zorgmarkt openbreken en zich inkopen in huisartsenposten, buurthuizen, thuiszorgaanbieders en sociale werkbedrijven.
De zorgdivisie moet eind 2017 een jaaromzet van 100 miljoen euro hebben. Fantastisch, meer concurrentie in de zorg? Of is het raar dat een andere sector puur uit commerciële belangen zich wil inkopen terwijl het om mensenwerk gaat? En zijn dit soort commerciële bedrijven wel geïnteresseerd in de zorg die NIET snel een dikke winst kan opleveren?
De BNR Topic is: 'Zorg is een commercieel product!'
Reageren
Eens of oneens? Moet dit ook gelden voor moeders of juist niet? Discussieer mee! Je kunt reageren door te twitteren met #BNR. Of gebruik de BNR-app, die je kunt downloaden op BNR.nl, waar je ook kunt stemmen in onze poll, of bel: 020-468 0000.