Avonddebat26 nov '12 19:55

Maandagavonddebat: De Nieuwe Werkvloer

Auteur: Thijs Baas

Werknemers staan onder druk. Ze moeten steeds langer doorwerken en blijven onderbenut door geld- en tijdsgebrek.

Hoe breng je de wensen en behoeften van werkgever én werknemer weer dichter bij elkaar?

In het Maandagavonddebat ‘De Nieuwe Werkvloer’ gaan werknemers, werkgevers en wetenschappers met elkaar in debat over de toekomst van een ideale en duurzame arbeidsrelatie.

Onder leiding van BNR-presentator Petra Grijzen behandelen zij vraagstukken als ‘vitaliteit en gezondheid’, ‘flexibiliteit’ en ‘ ontwikkeling’.

Programma

Zaal open: 19:30 uur
Begin debat: 20:00 uur
Borrel: 21:30 uur

De wetenschappers
Lidewey van der Sluis is hoogleraar Strategisch Talent Management aan Nyenrode Business Universiteit. Ze is econoom en onder meer spreker, trainer, toezichthouder, coach en schrijver.

Frits Spangenberg is oprichter van marktonderzoeksbureau Motivaction. Vorig jaar schreef hij het boek ‘De grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de BV ik’ over de omgang met jonge werkers.

De werkgevers
Hans de Ruiter is HR-directeur en lid van het directieteam van Heineken Nederland. Hij is verantwoordelijk voor een kleine 3000 werknemers. Eerder was De Ruiter directeur P&O Heineken Nederland Beheer.

Irma Harmelink is ceo van ZorgAccent. Bij deze zorgorganisatie zet ze de werknemer centraal. Harmelink begon haar loopbaan als wijkverpleegkundige. In 2007 werd ze genomineerd voor Zorgmanager van het Jaar.

Piet Vessies is adviseur bij werkgeversvereniging AWVN. Hij adviseert werkgevers bij de HR-strategie, de organisatie en de medewerkers en bij het vormgeven van de arbeidsvoorwaarden.

Wim Kooijman is directeur Human Resources & Industrial Relations bij KLM. Ook is hij voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP).

De werknemers
Maarten Steverink is zelfstandig verpleegkundige. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring in de gehandicaptenzorg, het ziekenhuis, de wijkverpleging en de geestelijke gezondheidszorg.

Roel van Herpt is strateeg bij branding agency Vandejong. Hij studeerde bedrijfskunde, filosofie en creative management en doet onderzoek naar ‘De Nieuwe Werkvloer' bij ontwerpbureau's.

Gerelateerde artikelen