Wereldveroveraar Martijn Bos is met zijn bedrijf Boska Holland in Amerika om zijn kaas accessoires aan de man te brengen. Hij is net de International Home and Houseware Show in Chicago geweest en is nu neergedaald in New York City.
Hij was telefonisch in de uitzending bij BNR's Frits Huffnagel.
"Wij staan hier op een aantal beurzen; de Fancy Foodshow zoals ze het hier noemen. Binnen het non-food gedeelte is dat dé show. En dan heb je ook nog de Houseware show. Dat is veel meer gericht op alles wat je in huis vindt maar niet te eten is. Al staan er wel heel veel tv-koks die zichzelf koppelen aan een non-food merk."
Amerikanen willen leren
Bos heeft zich voor het eerst minder met individuelere producten gepresenteerd maar meer als een concept. "Een verhaal vertellend over het genieten van kaas. Wat leuk is
aan de Amerikanen is dat ze heel veel willen leren. Ze zijn heel erg eager om
nieuwe culturen en eetculturen te leren kennen. Dat onderschatten we soms wel
eens in Amerika. Het is goed aangekomen. Mensen vinden het verhaal en de
producten mooi", zegt Bos.
Lees meer over Boska Holland en de andere negen wereldveroveraars op Wereldveroveraars.nl.