ANP5 apr '13 13:56Aangepast op 5 apr '13 15:14

Opnieuw storing bij ING

ANP
ANP

AMSTERDAM (ANP) - Bij ING is opnieuw sprake van een storing. Klanten kunnen vanaf ongeveer 13.15 uur vrijdagmiddag niet internetbankieren via Mijn ING.nl. Ook de mobiele app van de bank werkt niet en de website ligt er tijdelijk uit, liet een woordvoerder van ING vrijdag weten.

Volgens hem heeft de storing geen verband met de problemen die ING eerder deze week ondervond met internetbankieren. ,,Wij doen er alles om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen'', benadrukt de zegsman.

Klanten van ING die hun saldo willen checken, wordt geadviseerd dat te doen bij een geldautomaat. Dat schrijft het zogenoemde Webcare Team van de bank vrijdagmiddag op zijn officiële Twitter-account. ,,Momenteel kun je helaas geen gebruik maken van Mijn ING, de mobiele appen iDeal. Wel kan je betalen en geld opnemen met je Betaalpas. Wil je saldo checken dan kan dat bij de geldautomaten van de ING'', is te lezen op het sociale medium.

Het internetbankieren bij ABN Amro en Rabobank ondervindt geen hinder. Volgens Rabo is wel sprake van een storing bij zakelijk internetbankieren. ,,Dat is een technisch, vervelend probleem, maar niet het hele internetbankieren aan de zakelijke klant ligt eruit. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld transacties met een heel pakket aan betalingen. Er is geen sprake van hacken.''


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen