Witte Molen ziet lichtpuntjes
MEEUWEN (AFN) - Diervoederbedrijf Witte Molen ziet eerste voorzichtige tekenen van succes na een strategiewijziging op de Nederlandse markt. Dat maakte topman Frans Faas woensdag bekend.
Hoewel de totale omzet in de eerste vijf maanden met 10 procent is gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, steeg de omzet in Nederland in dezelfde periode met 3 procent, zo liet het bedrijf weten.
,,Een versterkte positie in de traditioneel belangrijke thuismarkt moet de basis gaan vormen voor een blijvend herstel van de omzet voor de onderneming als geheel in de komende jaren'', aldus het bedrijf.
Witte Molen is bezig met het versterken van de distributiestructuur in Nederland. Woensdag maakte het diervoerderbedrijf ook bekend dat het Slaats Diervoerders aanstelt als tweede distributeur van met name kleinverpakkingsproducten. Verder intensiveert het bedrijf de inspanningen om in winkelketens van DHZ en in verschillende tuincentra haar vernieuwde assortiment meer in het schap te krijgen.