ANP14 mrt '12 17:24

TMG ontkent manipulatie jaarcijfers

AMSTERDAM (ANP) - De Telegraaf Media Geroep (TMG) ontkent in een reactie op een publicatie van de NRC dat de woensdag gepresenteerde jaarcijfers gemanipuleerd zijn.

De cijfers van TMG-dochter Sky Radio Group zouden bewust te slecht zijn voorgesteld. In de NRC staat dat Ab Trik, die in januari werd ontslagen als directeur van de Sky Radio Group, dit in een vertrouwelijke brief heeft geschreven aan de Raad van Bestuur van TMG. Door investeringen die pas dit jaar worden gedaan toe te schrijven aan 2011 zou een scheef beeld zijn ontstaan over de winstgevendheid van het radiobedrijf van TMG.

Een woordvoerder van TMG zegt dat deze beursgenoteerde onderneming zich heeft gehouden aan de normale boekhoudregels en wijst erop dat de accountant de jaarcijfers heeft goedgekeurd.

Gerelateerde artikelen