Macintosh ziet omzet licht dalen
MAASTRICHT (AFN) - Winkelbedrijf Macintosh heeft de omzet in het derde kwartaal met 2,2 procent zien dalen tot 233,2 miljoen euro. De daling was vooral voelbaar in de tak Living van de onderneming. De mode-divisie wist de omzet gelijk te houden. Dat meldde het moederbedrijf van onder meer de ketens Dolcis, Scapino, Manfield en Kwantum op dinsdag nabeurs.
Macintosh liet weten dat het bedrijfsresultaat over het derde kwartaal wel ,,lager'' ligt, maar nog steeds wel ,,duidelijk positief'' is. Voor heel 2012 denkt de onderneming dat het bedrijfsresultaat ,,beduidend lager'' zal uitkomen dan in 2011. Toen bedroeg het bedrijfsresultaat 27,6 miljoen euro.
De bestedingen van consumenten in de non-food detailhandel in het derde kwartaal zijn ,,voor de zoveelste maal op rij'' gedaald, volgens Macintosh. Volgens de groep houden de slechte marktomstandigheden voorlopig aan. ,,Het beeld in de retail zal opnieuw worden beheerst door druk op omzetten en marges''. De onderneming constateert wel dat het winterassortiment van de ketens de consument aanspreekt.
Internetverkopen
Macintosh haalt steeds meer omzet binnen via internetverkopen. De online omzet nam in het derde kwartaal met 45 procent toe tot 6,3 miljoen euro.
De onderneming meldt in het persbericht dat over het verkoopproces van Halfords ,,geen nieuws'' valt te melden. Winkelketen Halfords werd vorig jaar in de etalage gezet, maar de verkoop liep forse vertraging op.