ANP23 mei '11 15:11

Boete van 3 ton voor overtreden Bel-me-niet

ANP
ANP

DEN HAAG (ANP) - Telecomtoezichthouder Opta heeft energiebedrijf E.on en callcenter L&H Customer Contact boetes opgelegd van ieder 175.000 euro voor het overtreden van de telemarketingregels. Het callcenter werkte in opdracht van E.on.

Volgens de Opta hebben de bedrijven ruim 25.500 consumenten telefonisch benaderd om ze iets te verkopen, terwijl die mensen stonden ingeschreven in het Bel-me-niet-register. Dat maakte de Opta maandag bekend. De boete is zo hoog omdat het een grote groep consumenten betrof, aldus een woordvoerster.

De boete werd in maart opgelegd, maar een van de partijen wilde publicatie van het boetebesluit tegen ouden, waardoor dat nu pas naar buiten komt. Overigens heeft zowel E.on als L&H bezwaar gemaakt tegen de boete, dat bezwaar loopt nog.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen