LONDEN (AFN) - Heineken is van plan om het alcoholpercentage van een van zijn Britse merken met 1 procentpunt te verlagen. Ook overweegt de brouwer een verlaging van de andere merken. Dit schreef de Britse krant The Sunday Telegraph zondag op zijn website.
Het alcoholpercentage van cidermerk Strongbow zou worden verlaagd van 5,3 procent naar 4,3 procent. De stap wordt volgens de krant in 2013 gezet. Strongbow is de meest verkochte cider in het Verenigd Koninkrijk. Het merk is eigendom van de brouwer Scottish & Newcastle, die Heineken in 2008 heeft overgenomen.
Naast de verlaging, gaat Heineken ook op 11 miljoen glazen zetten hoeveel alcohol er in het glas zit. Ook komen er waarschuwingen in kroegen om te wijzen op de gevaren van te veel alcohol.
De maatregel is volgens de krant onderdeel van een overeenkomst met de Britse overheid. Deze zou met een aantal bedrijven afspraken hebben gemaakt over plannen om het aantal Britten dat er een ongezonde levensstijl op na houdt, terug te dringen. Ook de supermarktketens Tesco en Asda hebben hun handtekening gezet.