POLITIEK28 mrt '14 17:00

'ProRail en NS zetten reiziger op 1, 2 en 3'

Auteur: ANP Nieuws

DEN HAAG (ANP) - De reiziger moet voortaan niet alleen op de eerste plaats komen, maar op nummer 1, 2 en 3.

We dienen het publiek belang en dat is de reiziger, benadrukten de deelnemende partijen vrijdag in Den Haag na de presentatie van de Lange Termijn Spooragenda.

'De reis van deur tot deur moet beter', is het motto. ,,Eerdere afspraken met het Rijk bevatten nogal eens verschillende opdrachten voor NS en ProRail'', aldus president-directeur Marion Gout van ProRail. ,,Er stonden zelfs tegenstrijdigheden in concessies, bijvoorbeeld over de gewenste punctualiteit.''

,,Het gaat erom met welk perspectief je kijkt'', zei president-directeur Timo Huges. De dagelijkse ervaringen van reizigers op hun traject zijn wat hem betreft minstens zo belangrijk als de punctualiteit van NS.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen