BNR Noordpool | De finale
De jonge leiders van de Nudge Leadership Challenge hebben daad bij het woord gevoegd. Tijdens het event ‘Winst met waarde’ brachten zij 4 grote bedrijven in contact met Social Entrepreneurs om zo ervaringen uit te wisselen en elkaar te inspireren.
Het event was een initiatief van de winnaars van de Nudge Leaderschip Challenge. De winnaars reisden eerder dit jaar af naar de Noordpool, om daar tot een plan te komen voor een duurzamer Nederland. De jonge leiders deden dit onder andere door aandacht te vragen voor ‘sociaal ondernemerschap’. Vanaf de Noordpool riepen zij Social Entrepeneurs op zichzelf op te geven voor een partnership met een van de 4 bedrijven.
Aan de hand van een pitch kwalificeerden 4 van de 10 Social Entrepreneurs zichzelf voor een partnership met Ahold, ABN AMRO, GDF Suez en van Doorne Advocaten. De volgende partijen gaan daarbij het komend jaar een intensieve samenwerking aan:
- XOFA (maken artikelen van gerecycled leer) en ABN AMRO
- Mama Diop (bouwen fruitdrogers voor landbouw) en GDF SUEZ
- Text To Change en van Doorne
- GreenFox duurzame verlichting en Ahold