New Articles24 feb '12 12:33Aangepast op 25 feb '12 10:57

Ik wil die gladiolen: huppelend op weg naar de finish, BNR Gezond, 25 februari

Auteur: Elfanie toe Laer

Pasta eten en goed slapen - is dat het geheim om een goede sportprestatie te leveren? Tuurlijk, het helpt, maar er is nog veel meer dat u kunt doen om te voorkomen dat de man met die gevreesde hamer u knock-out slaat nog voordat u halverwege bent.

Ik wil die gladiolen: huppelend opweg naar de finish, BNR Gezond, 25 februari
Ik wil die gladiolen: huppelend opweg naar de finish, BNR Gezond, 25 februari

In BNR Gezond worden de laatste ontwikkelingen en trends besproken die je helpen de finish sneller dichterbij te laten komen. Floor Hettinga, docent aan het Centrum voor Bewegingswetenschappen (UMCG) in Groningen, doet al jaren onderzoek naar de vraag hoe een sportprestatie te optimaliseren is.

Vana Hutter werkt als sportpsycholoog bij EXPOSZ, het opleidingscentrum van de faculteit Bewegingswetenschappen van de Vrije Universiteit. Zij weet precies welke mindset nodig is om je te ontwikkelen van bankzitter tot topsportieveling.

Tot slot schuift voedingsdeskundige Esther van Etten aan in de BNR studio. Zij weet wat je moet eten als je over een uur, week of maand een grote sportprestatie wilt leveren en hoe dat kan helpen. Alvast één tipje van de sluier: drink zes dagen voordat je een zware run, race of tocht voor de boeg hebt iedere dag een halve liter bietensap. Dit brengt in iedereen de Speedy Gonzalez naar boven.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen