New Articles11 mrt '11 14:10

KPN heeft zakelijke klanten misleid

Auteur: Edme Koorstra

Volgens een bericht van concurrent Tele2 heeft telecomautoriteit OPTA een overtreding van de wet door KPN geconstateerd. Toch krijgt KPN geen boete.

Eind vorig jaar kregen de zakelijke klanten een brief van KPN over een contractwijziging. Daarin stond dat zij zouden worden overgezet naar een jaarcontract. Alleen door de brief te beantwoorden kon die wijziging worden voorkomen.
Misleiding
Volgens concurrenten Vodafone, Tele2 en EspritXB misleidde KPN hiermee zijn klanten. Daarom hebben zij een zogenaamd handhavingsverzoek ingediend bij telecomtoezichthouder OPTA en bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa).
Toch geen boete
Ook al zou de OPTA dit een overtreding vinden, KPN krijgt toch geen boete, omdat het bedrijf de klanten een nieuwe brief stuurde waarin het de situatie verduidelijkte. Een woordvoerder van de OPTA bevestigt de berichtgeving, maar gaat er niet inhoudelijk op in, omdat het oordeel nog niet openbaar is gemaakt. Dat kan nog anderhalve week duren.
'NMa moet ingrijpen'
Tele2 en EspritXB zijn ontevreden dat KPN geen boete krijgt en vragen de mededingingswaakhond NMa zich over de zaak buigt. Het is nog niet zeker of dat gaat gebeuren.

Gerelateerde artikelen