Kwart meer bezoekers bij AutoRAI
De AutoRAI heeft dit jaar 23 procent meer bezoekers getrokken dan de vorige editie in 2009. 270.348 autoliefhebbers zochten de Amsterdamse RAI op voor de tweejaarlijkse autoshow.
Dat liet de organisatie zaterdag weten
na sluiting van de beurs, die werd gehouden van 13 tot en met 23 april. Beursmanager Joost 't Hooft van de Amsterdamse RAI is tevreden. "We
zijn erin geslaagd met deze editie de belofte van het grootste autofeest van
Nederland in te lossen."
Ouderwets
De AutoRAI moest dit jaar weer een ouderwets
autofeestje worden na de crisistentoonstelling in 2009. De beurs werd dat jaar
versoberd om de kosten te drukken.
Nauwelijks Japanners
Toch had de organisatie ook dit jaar een tegenslag. Een aantal belangrijke
Japanse fabrikanten, Toyota, Nissan, Honda en Suzuki, liet de show links liggen.
Ook de Italiaanse maker van luxe sportauto’s Maserati liet het
afweten.