New Articles17 mrt '11 07:48

Kust moet beter op de kaart

Auteur: Edme Koorstra

Vakanties aan de Nederlandse kust waren het afgelopen jaar goed voor een bijdrage van ongeveer 1 miljard euro aan de Nederlandse economie. Toch wordt er vanaf nu nog harder ingezet op promotie van het Nederlandse kustgebied als toeristische trekpleister.

Om de hele kust als toeristische bestemming nog beter op de kaart te zetten, lanceert het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) samen met de kustprovincies een 'intensieve en langdurige' promotiecampagne. Die richt zich vooral op de belangrijkste kustgangers; Nederlanders, Belgen en Duitsers.
Versterking van concurrentiepositie
"De campagne zorgt voor een sterke, heldere positionering van de Nederlandse kust als geheel en een versterking van de concurrentiepositie ten opzichte van concurrerende kustgebieden'', zei een woordvoerder van het NBTC.
Bijna vijf miljoen mensen brengen volgens het NBTC een vakantie door in Nederland om zijn stranden en de zee. Het afgelopen jaar trok de kust 1,7 miljoen buitenlandse toeristen en 3,1 miljoen Nederlanders vierden er vakantie.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen