Meer Nieuws22 mei '12 13:10Aangepast op 22 mei '12 14:33

Wereldveroveraars | Slim marketen met klein budget

Auteur: Marike Schols

Vivienne van Eijkelenborg van Difrax, een producent van babyartikelen, heeft concurrenten van naam, zoals Philips Avent. Toch weet ze haar producten goed onder de aandacht te krijgen.

Ze begint met een uitbreiding van haar marketingteam. Er zijn drie vacatures, onder andere voor een marketing manager, die met weinig geld en veel creativiteit Difrax neer kan zetten. "Ook in nieuwe markten als de VS", aldus Van Eijkelenborg.

Doelgroep on line bereiken
Verder wil ze zich met name richten op online marketing. Zo kun je je merk op een goede manier bekendmaken binnen je doelgroep. Voor haar is gebruik van social media erg belangrijk. "We bouwen nu onze Facebookpagina uit, en we zetten op." Mensen kunnen via de Difrax-facebookpagina bijvoorbeeld kaartjes winnen voor de film ´What to expect what you're expecting´. Volgens de positief gestemde Eijkelenborg is dit een goede manier om de juiste mensen te bereiken, "vooral als je geen mega marketingbudget hebt".

Hoe doen onze ondernemers het in het buitenland? Wat is er voor hen over de grens te winnen? Maar ook: welke valkuilen komen ze tegen? Het FD en BNR volgen een jaar lang 10 ondernemers die de wereld veroveren. Vivienne van Eijkelenborg is eigenaar van Difrax, een producent van babyartikelen.

Lees meer op Wereldveroveraars.nl


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen