Nieuws23 apr '16 09:43Aangepast op 23 apr '16 09:59

Gewoon LINDA, maar dan met ballen

Auteur: Thomas de Man

De LINDA is er niet meer alleen voor vrouwen, ook de LINDA-man ligt nu in de winkels. Meer dan een miljoen Nederlanders lezen het tijdschrift, waaronder veel mannen die 'meelezen' of het blad gewoon heel fijn vinden.

Foto: ANP
Foto: ANP

Maar volgens hoofdredacteur Jildou van der Bijl werd het tijd voor een nieuwe glossy speciaal voor mannen, en natuurlijk mogen dit keer de vrouwen ook meelezen!

Georgina naakt & Van Persie
Wat maakt het stukje 'man' in de nieuwste toevoeging aan de LINDA-familie? ''De hele tone of voice is anders'', legt Van Der Bijl uit. ''Veel rubrieken zijn voor en door mannen geschreven. Verder staat er een mooie naaktreportage in van Georgina Verbaan. En een interview met Robin van Persie, dat zou ik nooit in de reguliere LINDA doen. Er zit meer testosteron in dan in de reguliere LINDA, maar ik denk dat vrouwen het ook leuk gaan vinden.''

Met Waldermar Toorenstra als gasthoofdredacteur moet dat vast goedkomen. Van Der Bijl: ''Er zit een heleboel Waldemar in, maar het is geen blad over hem.'' Afhankelijk van het succes komt er volgend jaar misschien een vervolg editie.''

Mannen lezen Donald Duck
''
We hebben al verschillende eenmalige titels, speciaal voor mannen, op onze naam, waaronder de 'MATTHIJS'. Daarnaast is de L'HOMO er nog altijd. Onder zowel de adverteerders als de lezers is regelmatig gevraagd naar een LINDA voor mannen. En nu vonden wij de tijd rijp voor een geschikte opvolger voor de mannenfamilie van LINDA.''

De best gelezen bladen onder mannen zijn Voetbal International en Donald Duck. Van Der Bijl ziet daardoor een niche. ''Er zijn helemaal niet zoveel lifestyle-bladen voor mannen, en we denken dat er wel een markt voor is.''

Het LINDA-imperium
Het LINDA-imperium groeit en breidt uit over verschillende kanalen: LINDA-tv, LINDA-festival, het is bijna niet meer bij te houden. Voor Van Der Bijl is het belangrijk dat het DNA van het merk LINDA behouden blijft. ''We blijven onszelf altijd de vraag stellen: waarom bestaat LINDA, en voor wie? Je kunt niet stil blijven staan in deze wereld.''

Lef en liefde
Het blad Linda bestaat al 12 jaar en is de grootste vrouwenglossy van Nederland. Van Der Bijl heeft precies voor ogen wat LINDA zo eigen maakt. ''LINDA is lef en liefde. Je moet het lef hebben om dingen te proberen, maar het is ook belangrijk dat het met liefde en plezier wordt gemaakt. De grenzen worden opgezocht, maar met een knipoog. Nuchter, direct, en gemaakt door de beste mensen. We gaan als bedrijf het liefst voor een dikke tien met een plaatje, vermoeiend misschien maar top voor het blad.''

Gerelateerde artikelen