Nieuws7 nov '14 15:48Aangepast op 7 nov '14 22:28

Nieuw historisch tijdschrift, maar helemaal van deze tijd

Auteur: Thijs Baas

Tegen alle ontwikkelingen in medialand in komt G+J Media vanaf maart volgend jaar met een nieuw historisch tijdschrift. Dat meldt ceo Eric Blok in BNR Zakendoen Met. Blok wilde onderwerpkeuze toegankelijk houden. "Het is een blad van honderd pagina's met mooi geïllustreerde klassieke geschiedenis: de Grieken en de Romeinen, tot aan Napoleon, zo'n beetje."

Blok wil eigenlijk 'gewoon mooie dingen' laten zien, zonder dat daar per se een actueel haakje aan verbonden is. "En geschiedenis is op dit moment eigenlijk wel sexy en we denken met dit product wel aan de tijdgeest te kunnen voldoen. We zijn totaal onafhankelijk; we denken na over producten waarvan we vinden dat er op dat moment plaats is op de markt. Historia wordt een blad voor mensen die gewoon in geschiedenis geïnteresseerd zijn en ook nog tijd hebben om te lezen, die het gewoon leuk vinden om op de bank over dit soort thema's wat te lezen."
 

Eerder dook G+J in een gat in de markt met het populair-wetenschappelijke tijdschrift Quest, ontstaan uit de behoefte aan een soort Kijk voor volwassenen. "Zo is het idee van Quest ontstaan: een modern populair-wetenschappelijk tijdschrift, maar van deze tijd, met moderne taal en modern geïllustreerd. Het is een ontzettende hit geworden." Binnenkort presenteert de uitgever het educatief platform Quest Play, waar hele kleine kinderen taal- en rekenspelletjes kunnen spelen. "Dat kan interactief worden. Wij zijn heel erg met het educatieve platform Quest Educatie bezig."

Bij G+J Media - voorheen G+J Uitgevers  - gaat het over de hele linie nog goed. Titels als Quest, National Geographic, Jan en Vogue hebben zelfs stijgende oplages.

Gerelateerde artikelen