Nieuws1 dec '14 17:05Aangepast op 1 dec '14 18:40

'Apple, Google en Ikea meest inspirerende merken'

Auteur: BNR Webredactie

Welke businessmerken zijn het meest inspirerend? Die vraag werd voorgelegd aan Nederlandse marketingprofessionals en wat blijkt? Apple, Google en Ikea scoren het best.

BNR Nieuwsradio vindt zichzelf terug op de 16e plaats van deze Inspirerende 40 '14 - business. Daarmee houdt BNR merken als Coca-Cola (18), Philips (22), Ziggo (31) en Microsoft (33) achter zich.

Consumenten: Ikea, Efteling & Tesla
De Inspirerende 40 '14 - consumenten ziet er als volgt uit: Ikea, Efteling en Tesla. In het onderzoek komt naar voren dat marketingprofessionals zich dus door andere merken laten inspireren dan consumenten. Professionals kijken meer abstract naar merken en focussen vooral op hoe merken zich organiseren en presenteren, terwijl consumenten meer waardering hebben voor wat merken (willen) oplossen, zo valt te lezen in het rapport (zie bijlage).

De Inspirerende 40 2014 - business is samengesteld door Synergie, een strategisch adviesbureau voor corporate brand strategy.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen