Nieuws4 nov '11 09:11

HEMA blundert niet alleen

Auteur: BNR Webredactie

De HEMA kreeg donderdagavond nogal wat bestellingen, toen bleek dat de taarten op de website gratis waren. Dat soort foutjes komen vaker voor.

De fout op de HEMA-website werd na een paar uur ontdekt. Het bedrijf kreeg volgens een woordvoerster "bestellingen binnen voor hele bedrijven. Sommigen bestellen er zelfs miljoenen.''

Nette oplossing?
Inmiddels is bekend hoe de HEMA het gaat oplossen. Alle mensen die donderdag via de website een aantal gratis bosvruchten-clafoutistaarten hebben besteld krijgen een gratis taart. Het gaat om vele duizenden personen, zegt de woordvoerster.

Neckermann
HEMA is niet het enige bedrijf dat zo'n foutje maakte. Zo kreeg postorderbedrijf Neckermann in juni vorig jaar een schadepost van 50.000 euro te verwerken, toen het per ongeluk drie dagen lang op de website een breedbeeld-tv aanbood in combinatie met een tafelvoetbalspel voor 347 in plaats van 599 euro.

Neckermann streek met de hand over het hart en leverde de 182 klanten het product tegen de beloofde prijs.

Bol
In mei 2007 zorgde een verkeerde prijs op de site van internetwinkel Bol.com voor een stormloop op een digitale camera van het merk Canon.

De adviesprijs was 349 euro, maar het apparaat werd op de site aangeboden voor 29 euro. In een etmaal tijd bestelden 1700 mensen de camera.

Maar Bol.com heeft zich in de algemene voorwaarden ingedekt voor dit soort fouten, maar gaf de bestellers als goedmakertje en tegoedbon van 10 euro.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen