Nieuws17 feb '13 21:23

Wie nu iets wil starten, moet creatief zijn

Auteur: BNR Webredactie

Midden in de crisis een nieuwe winkel openen. En dan niet eens een low-budget, maar eerder modern hip. Volgens de bazen van de gloednieuwe eetwinkel Bilder en De Clerq in Amsterdam kan het. Het geheim: wees creatief in je bedrijfsvoering.

Verslaggever Laurens Boven ging naar de winkel waar je boodschappen doet in porties die precies genoeg zijn voor één diner.

"Wij hebben niet perse met de crisis in ons hoofd dit bedacht," zegt Diederik van Gelder, één van de oprichters van de eetwinkel. "Wij hebben dit gezien in Duitsland en waren gewoon ontzettend enthousiast."

Appartement
De ondernemer erkent dat het moeilijk om in crisistijd iets op te zetten. "Het is lastig om financiering te krijgen. Maar de financiering die wordt gegeven, is vaak food-gerelateerd," vertelt hij. "We hebben er eigen geld er in gestopt, bancair en investeerders." 

"Het is een starterslening, dus je moet wel creatief zijn. Voor de receptontwikkeling hadden we bijvoorbeeld een studio kunnen huren, maar het is in feite mijn appartement dat elke maand wordt leeggehaald. Daar wordt dan een mobiele fotostudio opgebouwd met spullen die we op Marktplaats hebben gehaald."

Stempelen

"Ook hadden mooie tasjes kunnen laten drukken met ons logo er op, maar nee. We hebben een stempel gekocht en elke avond, nadat de winkel gesloten is, hebben we zelf allemaal tasjes staan stempelen om het low-cost te houden."
 


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen