Nieuws22 jul '11 06:45Aangepast op 22 jul '11 11:34

Reportagechef The Sun de laan uit gestuurd

Auteur: Karin Backx

Het mediaschandaal in Groot-Brittannië eist een volgend slachtoffer. De reportagechef van het Britse dagblad The Sun, Matt Nixson, is ontslagen.

Nixson kreeg zijn ontslag na een intern onderzoek bij het mediabedrijf News International naar aanleiding van het mediaschandaal.
In een verklaring liet ondernemer News International weten dat een lid van de redactie op staande voet is ontslagen in verband met zijn werk eerder bij NotW, waar hij verkeerd handelde.
Imperium
Nixson werkte een half jaar bij de The Sun en was eerder een medewerker van het zondagsblad News of the World (NotW), net als The Sun onderdeel van News International en van het imperium van mediamagnaat Rupert Murdoch.
Murdoch hief eerder deze maand NotW op, nadat bekend was geworden op welke schaal medewerkers van de krant mensen afluisterden.
Misleid
Daarnaast wordt de zoon van Murdoch, James,  ervan beschuldigd een parlementaire onderzoekscommissie dinsdag te hebben misleid.
Twee voormalige topfiguren bij NotW, Colin Myler en Tom Crone, hebben dat volgens The Guardian gezegd.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen