Paul de Leeuw brengt bedrijf onder bij dochter Joop van den Ende
Paul de Leeuw heeft zijn bedrijf E.V.A. Media ondergebracht bij MediaLane, het in februari opgerichte productiebedrijf van Iris van den Ende, de dochter van Joop van den Ende. De Leeuw wordt creative director, Iris van den Ende blijft directeur.
De televisiemaker wil zich volledig toeleggen op zijn creatieve capaciteiten als presentator, artiest en bedenker van nieuwe formats zonder te hoeven toezien op de bedrijfsmatige kant. “Joop heeft mij als aandeelhouder bij E.V.A. maar vooral als coach en vriend vaak gewaarschuwd dat ik te veel tegelijk doe en daardoor het risico loop mijn talenten te versnipperen.”
Enorme drive
Toen De Leeuw van Joop van den Ende hoorde dat zijn
dochter een eigen productiebedrijf op had gericht, was de presentator meteen
enthousiast. “Ik herken bij Iris die enorme drive en ondernemingszin van haar
vader, met alle voordelen van een jonge generatie.”
De Leeuw maakte met zijn productiebedrijf programma’s als De Kwis, Ranking the Stars en De Tiende van Tijl. Iris van den Ende werkte eerder als producer bij Talpa. Ze ziet de samenwerking met de presentator als een unieke kans. “Paul de Leeuw is één bonk creativiteit.''