Nieuws24 sep '13 11:23Aangepast op 26 sep '13 17:31

Verruim je blik, prijs jezelf niet uit de markt

Auteur: BNR Webredactie

BNR bestaat vijftien jaar. Daarom hebben we TNS Nipo laten onderzoeken wat de vijftien belangrijkste knelpunten zijn voor ondernemers.

Vandaag indeel drie van de 15-delige serie over knelpunten voor ondernemers: de toenemende prijsconcurrentie, waardoor ondernemers in de problemen komen. Alles willen we natuurlijk zo goedkoop mogelijk. En dan moet je als ondernemer creatief zijn. Zoals Steven van Haaren van Old Ads, die huizen leegruimt op zoek naar antiek.

Van Haaren biedt met gesloten beurs ontruimingen van woningen en bedrijfsruimtes aan. Mensen kunnen hem volledig uitbetalen in verzamelobjecten en tweedehands goederen. En dat vereist een scherp oog voor de waarde van de goederen. "Je moet goed kunnen inschatten hoeveel uur werk erin zit en wat goederen opleveren. Door schade en schande wordt men wijzer en ik durf nu zonder meer grote projecten aan."

Pareltjes
Op zoek naar juweeltjes tussen het oud ijzer, lood en zink. "Maar waar ik het echt voor doe is niet het oud ijzer eruit halen, maar dat zijn de pareltjes. Dit is een partij oude winkelblikken van de firma Van Tongeren in Katwijk aan Zee. Die bestaan ondertussen geloof ik niet meer. Het zijn statiegeldblikken uit de jaren '50 en die zijn ze vergeten in te leveren. Zo heb je zomaar 700 blikken met een geschatte blikwaarde van 10 euro. Duizenden euro's die door de opdrachtgevers zomaar over het hoofd zijn gezien.

Gerelateerde artikelen