Nieuws20 aug '14 09:58Aangepast op 20 aug '14 10:24

Nuon gaat klanten betalen om te blijven

Auteur: BNR Webredactie

Het energiebedrijf Nuon heeft al een aantal jaar rode cijfers. Vorig jaar was het verlies 419 miljoen euro. Om te voorkomen dat klanten overstappen, gaat Nuon werken met financiële beloningen.

Energiebedrijf Nuon heeft het zwaar. Nieuwe vormen van concurrentie maken het moeilijk om het hoofd boven water te houden. Om het tij te keren gaat het bedrijf klanten nu belonen om ze niet kwijt te raken.

Peter Smink, de CEO van Nuon, zegt op BNR: "Heel veel klanten zijn jarenlang bij ons, maar die paar die toch overstappen houden we ook graag. Elke klant is er eentje. We gaan daarom werken met een loyaliteitsprogramma met een financiële beloning voor de klanten die bij ons blijven. Dit zal zich uiten in de vorm van korting op hun stroomrekening."

Smink licht het besluit toe:

 

 

Reductieplan
Dit is niet de enige maatregel die is getroffen om het verlies te beperken. "We moeten blijven snijden en elk jaar opnieuw kijken welke investeringen we wel of niet doen en hoe we mensen zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten. We zijn nu nog bezig met een reductieplan van 500 mensen en daarna moeten we weer opnieuw naar de marktcapactiteit kijken."

De campagne zal over een paar weken van start gaan. Dan wordt duidelijk op hoeveel korting loyale klanten kunnen rekenen.

Gerelateerde artikelen