Nieuws25 sep '14 10:05

'Nieuwszender RTL gaat inzetten op bredere doelgroep'

Auteur: Thijs Baas

De nieuwe 24-uurs nieuwszender waar RTL volgend jaar mee komt, gaat zich richten op een bredere doelgroep. Dat zegt RTL Nieuws-hoofdredacteur Harm Taselaar tegen BNR.

RTL Nederland. ANP
RTL Nederland. ANP

Ook RTL is als commercieel bedrijf afhankelijk van adverteerders die zich richten op de doelgroep die het meest beinvloedbaar is. En die wordt steeds breder, constateert Taselaar. "De afgelopen jaren vindt een vergrijzing plaats in Nederland, dus dat clubje boodschappers wordt steeds kleiner. En verder zijn mensen van 55, 60 en 65 niet meer dezelfde als twintig, dertig jaar geleden."

 

Hoewel de nieuwszender focust op de doelgroep tot 55 jaar, zal ook de groep boven de zestig zeker niet vergeten worden. Het RTL Nieuws bestaat 25 jaar. Volgend jaar moet de 24-uurs nieuwszender verrijzen die RTL Z moet gaan vervangen.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen