Nieuws19 aug '14 11:04

'No-nonsense Orange Cycling past het best bij Roompot'

Auteur: Thijs Baas

Voor een bedrag dat ergens tussen de 1,5 en 2 miljoen euro ligt gaat Roompot Vakanties het nieuwe Nederlandse wielerteam Orange Cycling sponsoren. De match met de ploeg van onder meer Michael Boogerd , Michael Zijlaard en Erik Breukink is logisch, vindt Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties. Hij zegt dat in BNR Paul van Liempt.

Een belangrijke voorwaarde was wel dat de naam Roompot in de teamnaam zou voorkomen, zegt Van Cutsem. Maar ook het feit dat een eventuele deal met de huidige Belkiin-ploeg aanzienlijk duurder zou uitpakken dan de 2 miljoen euro die de ronde doet over deze deal, speelde een belangrijke rol bij Van Cutsems afwegingen. "Het bedrag is trouwens lager, tussen de 1,5 en 2 miljoen euro." Wel zijn er extra voorwaarden afgesproken, zoals het verblijf in Roompot vakantieparken tijdens stages. 

Prominente naamsvermelding, de gunstige prijs: voldoende reden voor een deal waar Roompot bovendien na twee jaar zonder al te veel problemen van af kan. "We hebben daarover een duidelijk contract getekend met Zijlaard, waarin dat netjes is gedefinieerd." Maar naast het gunstige sponsorbedrag en de prominente naamsvermelding moet de deal ook marketingtechnisch positief uitpakken, als het aan Cutsem ligt. Met de naamsbekendheid zit het wel goed, met name beneden de grote rivieren, maar er is nog wel een wereld te winnen. 

Vooral in het buitenland ziet Van Cutsem kansen met de wielerdeal, zeker nu ook de Duitse televisie na een 'dopingban' van zes jaar het wielrennen weer volop gaat uitzenden. "En dat is van groot belang voor het bereiken van de Duitse toerist. In Zeeland zie je een groei en door middel van wielersponsoring komen we in beeld. Dat komt in de plaats van de bestaande marketingtools. We focussen echt op de Duitse en Belgische markt, met social media en bekende renners, voor verspreiding van het Roompot-imago.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen