Dat blijkt uit een interview van NU.nl met directeur Pedro Peters van de RET. het bedrijf dat nu achter de ov-chipkaart zit is Trans Link Systems (TLS).
De RET-directeur denkt nog steeds dat de ov-chip het reizen beter kan maken. Ze willen het betaalmiddel dan ook inzetten om klanten te belonen door met een spaarsysteem te komen.
Niet tevreden
Als klant is Peters ontevreden over de kaart, waar hij als bedrijf mede-aandeelhouder van is. "Wij zien de problemen ook. Wij zijn aandeelhouder, maar ook klant. Als klant zijn wij zeker niet tevreden", stelt Peters.
De laatste tijd is er veel kritiek op het functioneren van het bedrijf achter de OV-chipkaart Trans Link Systems (TLS), niet alleen van reizigers, maar ook van de vervoerbedrijven.
De vervoerders klagen nu ze in 2012 fors meer moeten gaan betalen per transactie, omdat het bedrijf ruim 130 miljoen euro schuld heeft. Een andere klacht is dat bij het realiseren van wensen traag zou worden opgetreden.
Vervoerders: regie ov-chip overdragen
De Rotterdamse stadsvervoerder RET, de Amsterdamse GVB en de Haagse HTM zijn bereid de regie van de ov-chipkaart over te dragen. Ze willen dan wel dat de investering terugkomt.