"Toen we begonnen met ons bedrijf, ging het er ons om bedrijven, ondernemers en andere rechtzoekenden te helpen met juridische kwesties. Voor ons is het YouTube-kanaal laagdrempelig om het te doen", vertelt Walléh Taghavi van advocatenkantoor Taghavi & Musch.
Commerciële incentive
Voor veel ondernemers is het heel belangrijk om op een snelle
wijze de juridische basis over een bepaalde kwestie te weten,
vertelt Taghavi. "Als een ondernemer zich bijvoorbeeld zorgen maakt
over bestuurdersaansprakelijkheid, dan kunnen wij in een college
even snel aangeven welke punten belangrijk zijn, de zorg wegnemen,
zodat de ondernemer direct verder kan."
"Natuurlijk zit er een commerciële incentive bij", aldus Taghavi. "We bieden al veel gratis content aan via documenten, modellen en artikelen. Maar we merken vaak dat mensen die onze modellen gebruiken, ons daarna - als ze iets willen laten uitvoeren of controleren - opnieuw benaderen. Daarnaast vinden we het ook gewoon leuk om te doen."
Verdeelde reacties
Binnen de advocatuur zijn de meningen verdeeld over dit
initiatief. "De één vraagt zich af hoe we dan aan ons geld komen:
daar maken we ons niet zo zorgen over. We hebben er veel vertrouwen
in, omdat we juist verwachten dat we goodwill creeeren bij
ondernemers en dat als er echt iets is, ze bij ons uitkomen. Veel
andere advocaten begrijpen dat en zien in dat dit de toekomst is
van de advocatuur. Zij moedigen dit aan."
Taghavi verwacht dat er binnenkort meer kantoren met hun eigen videokanaal zullen komen.
Wilt u een online college volgen van advocatenkantoor Taghavi & Musch? Klik dan hier.