Nieuws30 dec '11 09:53Aangepast op 1 jan '12 23:25

Deze generatie herondekt ondernemen

Auteur: Karin Backx

Zelfontplooiing is belangrijker dan status én authenticiteit staat hoog in het vaandel. Generatie Einstein. Wie zijn ze nu precies en hoe bereik je ze?

'Deze generatie herondekt het ondernemen weer,' stelt de 17-jarige Dean Kappen, die een adviesbureau runt in jongerencommunicatie en sociale media.

Jeroen Boschma, auteur van het boek Generatie Einstein, omschrijft deze generatie als 'slimmer, sneller en socialer'.

Op de vraag of Dean een echte Einsteiner is laat hij weten dat hij het lastig vindt om zichzelf in een hokje te duwen. 'Ik ben toch meer iemand die naar de persoon kijkt, dan naar een alles overkoepelende generatie.'

Lastig

'Maar op het moment dat ik advies geef, heb ik het wel vaak over generatie Einstein. Het is een lastige groep om te bereiken en voordat je ze wilt bereiken, moet je wel eerst weten wat het is.'

Dean richtte op zijn 14e het bedrijf DeanSIGN op. 'Op mijn 12e raakte ik in contact met internet. Het beviel me niet. Ik vond dat het beter kon en ik moest me daarin dan ook bewijzen. In twee jaar tijd heb ik geleerd hoe dit te doen,' vertelt de jonge ondernemer.

Kappen doet zijn uiterste best om dit alles te combineren met school en een sociaal leven. 'Ik sta vroeg op om mijn mail en agenda te checken.'

'Daarna ga ik naar school. In de pauzes werk ik door aan mijn projecten en tijdens de lessen werk ik al aan mijn huiswerk. Na school ga ik op klantenbezoek of ben ben ik bezig met andere werkzaamheden voor mijn bedrijf,' legt Dean uit.

Luister elke zaterdag om 11.30 uur naar BNR Generatie Einstein.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen