Nieuws14 jul '11 23:10

Het succesverhaal van de Zwarte Cross

Auteur: Marjan van den Berg

Nuchter boerenverstand. Dat je daar heel ver mee komt, bewijst de Zwarte Cross wel. Het driedaagse evenement in de Achterhoek is in 15 jaar uitgegroeid tot een van de grootste festivals van het land. Dankzij een uitgekiende marketing.

Werd het festival vroeger vaak neergezet als 'boers zuipfeest', de waarheid is wel anders. De Zwarte Cross is een succesformule. Vrijdag begint de jubileumeditie. Er worden ruim 150-duizend bezoekers verwacht. De organisatie mikt op een zeer breed publiek.
Om deze vijftiende editie extra luister bij te zetten pakt de organisatie extra uit. Daarom is van de vrijdag een volledige festivaldag gemaakt, waardoor het programma om 14.00 uur begint in plaats van 18.00 uur.
Luister rechts naar een reportage van BNR's Jeroen Stans over het succes-concept van Zwarte Cross.

Gerelateerde artikelen