Nieuws11 aug '12 19:00

New York opgewonden over vibrators

Auteur: Saskia van Huijgevoort

De grootste droom van elke marketeer: zorgen dat bijna alle tv-journaals, kranten en radiostations een keer gratis reclame maken voor jouw merk.

Moet je nagaan hoe groot hun vreugde was toen bleek dat de stunt van een seksspeeltjesfabrikant niet een, niet twee, maar vijf keer achter elkaar opgepikt werd door de media.

De fabrikant besloot afgelopen week 10.000 gratis vibrators op straat uit te delen in New York om de aandacht van de pers te krijgen.

De bekendmaking dat de vibrators werden uitgedeeld zorgde al voor veel publiciteit op Facebook en in kranten in New York. Toen vervolgens de karretjes met vibrators de straat op reden, liep het storm.

Vervolg
De derde publiciteitsgolf kwam toen de stad New York mededeelde dat de actie gestopt moest worden omdat de fabrikant kennelijk nog niet de goede vergunningen had. Toen vervolgens burgemeester Bloomberg alsnog de juiste vergunningen uitgaf, sloegen de media daar gretig op aan.

Vrijdag ging de uitdeelactie weer door en ook toen kwam niet alleen het publiek, maar dook ook de pers weer enthousiast op de karretjes af.

En eigenlijk kunnen we daar nog een zesde keer aan toevoegen: de internationale media die daar weer over schrijven.

De mondhoeken van de fabrikant staan waarschijnlijk al dagenlang torenhoog op zijn gezicht. Nu de omzet nog.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen