Nieuws14 apr '11 09:08

Actie voor Japan levert 6 miljoen euro op

Auteur: Pieter van den Akker

De Rode Kruis-campagne voor Japan heeft tot nu toe 6 miljoen euro opgeleverd. Dat kan nog meer worden, omdat giro 6868 nog tot eind april open is voor giften.

Ruim 900.000 mensen keken op televisie naar de benefietactie voor Japan in de Amsterdam ArenA. Nederland 1 zond het onderdeel met optredens van bekende artiesten een uur lang live uit. De uitzending staat op de tiende plek in de lijst van best bekeken programma’s van de dag.
300.000 kijkers voor benefietwedstrijd
Na de optredens van artiesten als Glennis Grace en De Toppers speelde Ajax een benefietwedstrijd tegen de Japanse topclub Shimizu S-Pulse. Dat gebeurde voor de camera's van Eredivisie Live. Een samenvatting van het evenement rond half twaalf op Nederland 3 trok ruim 300.000 kijkers.
Speciaal diner
In Rotterdam kookten zes top-koks een speciaal diner. Het Rode Kruis wil met het geld de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan helpen.

Gerelateerde artikelen