Nieuws6 mei '16 07:03Aangepast op 6 mei '16 07:31

Al 5000 aanmeldingen massaclaim tegen telecombedrijven om verborgen kosten

Auteur: Karlijn Meinders

Consumentenclaim heeft al meer dan 5000 aanmeldingen binnen voor de massaclaim tegen telecombedrijven. KPN, T-Mobile, Vodafone en andere providers zouden jarenlang kosten verborgen hebben gehouden.

Foto: ANP
Foto: ANP

'En de telefoon krijg je er gratis bij.' Nou ja, dat dachten heel veel mensen die een duur bel-abonnement afsloten. Maar achteraf bleek de deal een stuk minder voordelig. Stef Smit, directeur van Consumentenclaim: "Wat de telecombedrijven deden was alleen het bedrag noemen dat iemand per maand moest betalen."

 

Er zijn in veel gevallen zelfs te veel kosten voor het toestel in rekening gebracht. Smit: "Daarnaast komt het voor dat mensen hun abonnement door laten lopen als de telefoon al is afbetaald. Bijvoorbeeld in afwachting van een nieuw model telefoon. Dan zou het maandbedrag eigenlijk omlaag moeten gaan, maar dat gebeurt heel vaak niet."

Mensen die de afgelopen jaren zo'n all-in abonnement hebben afgesloten, kunnen nu volgens de rechter het geld voor het toestel terugvragen. Heb je nog zo'n abonnement en is je toestel eigenlijk al afbetaald, dan kun je het abonnement laten vernietigen.

Gerelateerde artikelen