In Mexico is 86 procent wel eens boos geworden op een medewerker, in Frankrijk geldt dat voor driekwart van de mensen.
Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder ruim tienduizend mensen in tien landen, dat maandag wordt gepubliceerd.
Van de mensen die hun geduld verloren, gooiden twee van de vijf de hoorn op de haak. Een op de drie wilde een superieur spreken en een op de vijf dreigde dat ze naar de concurrent zouden gaan. Schelden of de winkel uitstormen doet de Nederlandse consument in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mexicanen niet snel.
Vorig jaar
Meer mensen dan vorig jaar zijn volgens het onderzoek bereid meer geld uit te geven bij een onderneming waarvan ze vinden dat ze een uitstekende service krijgen. Bijna zeven op de tien mensen geeft aan dat ze dit daadwerkelijk hebben gedaan.
Nederlanders zijn wél aardig tegen medewerkers klantenservice
Vergeleken met andere landen gedragen wij ons keurig tegen medewerkers van de klantenservice. Dat wil niet zeggen dat we ons ook écht netjes gedragen: 57 procent van de Nederlanders is wel eens tekeer gegaan tegen een medewerker.