Programma19 apr '11 07:51

Wat de boer niet kent, dat vreet-ie niet

Auteur: Pieter van den Akker

Nederlanders zijn op culinair gebied net boeren: wat de boer niet kent, dat blieft hij niet! Als we het kennen, eten we het wél. Tegenwoordig eten we steeds minder nieuwe producten, tenzij ze lijken op eten dat we kennen. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Symphony IRI.

Volgens Ronald Laureijssen van Symphony IRI zijn er de afgelopen jaren weinig nieuwe producten op de markt gekomen. Daar zijn drie oorzaken voor aan te wijzen, zegt hij. “Fabrikanten hebben minder geïnnoveerd, supermarkten zijn minder bereid tot het opnemen van nieuwe producten en de consument is behoudender geworden. Met name ingegeven door de crisis.”
Desondanks kan Laureijssen toch enkele succesvolle introducties van nieuwe producten aanwijzen. "Steenoven Traditionele Pizza, Gold van Magnum, Activia en Lays’ Limited Edition, Patatje Joppie."
Klik op de button rechts om te luisteren naar Ronald Laureijssen van Symphony IRI.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen