Pier wil weer publiekstrekker worden: 'We zien uit naar de zomer'
Veel bedrijven draaien tijdens de zomervakantie op halve kracht. Maar er zijn ook ondernemingen waar juist in juli en augustus het geld moet worden verdiend. Zoals op de Pier in Scheveningen.
Na jarenlang kwakkelen swingt het tegenwoordig weer op de Pier in Scheveningen. De nieuwe eigenaren zijn na een jaar goed op stoom en kunnen niet wachten op de nieuwste attractie: het reuzenrad. Dat moet deze zomer de kers op de Scheveningse taart worden.
Verslaggever Elfanie toe Laer kreeg een rondleiding van Herman Smit, Pier-manager. 'Voor de omgeving van Den Haag willen we weer een plek worden waar men weer heen wil gaan', zegt Smit. En behalve toeristen wil de manager vooral ook inwoners van Scheveningen zelf trekken met het reuzenrad.
De Pier is bijna een jaar weer open. En volgens Smit gaat het heel goed. 'We zijn, met meer dan twee miljoen bezoekers, blij dat men het pad naar de Pier weer teruggevonden hebben. Ze weten weer dat we open zijn', zegt hij.
De eigenaar van de Pier gelooft er eveneens in. 'De Pier is alles. Het is een begrip voor heel Scheveningen. Het is iets unieks', zegt eigenaar Aad Rog. Hij heeft het nooit somber ingezien. Er komen nu, volgens Rog, 60.000 tot 70.000 bezoekers per week naar de Pier.