Cultuurverkopers6 nov '17 12:58

Tony’s Chocolonely, waarom is de rode nou melk en de blauwe puur? Design, Storytelling en Foto's

Tony’s Chocolonely ging naar de beurs. En dat heb…

Tony’s Chocolonely ging naar de beurs. En dat hebben ze geweten. Een ludiek bedoeld persbericht over de fototentoonstelling “Bitter” in de Beurs van Berlage in Amsterdam ging viral en overal verscheen er in het nieuws dat Tony’s Chocolonely een beursgang zou maken. Het merk dat streeft naar slaafvrije chocolade heeft nog wel meer opvallende design- en marketingbeslissingen: De melk chocoladereep is knalrood en de pure chocoladereep is blauw. Waarom is dat? Waarom is het design, met al die blokjes, zo gemaakt en zit daar een verhaal achter? Rolf den Otter sprak met Pascal van Ham, Tony’s “Choco Loco” en storyteller, over de achtergrond van deze beslissingen en waarom volgens haar Tony’s Chocolonely zo’n bijzonder geliefd merk is. Hoe kan de culturele sector leren van Tony’s Chocolonely?

Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen