BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen BNR Mobility
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR Perestrojkast China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Arbeidsmarkt

Streekvervoer legt werk neer

  • Wesley Schouwenaars
donderdag 4 januari 2018, 6:55 Update: donderdag 4 januari 2018, 8:58

Streekbussen en -treinen blijven vandaag in een groot deel van het land stilstaan. Werknemers in het openbaar vervoer staken om een goede cao af te dwingen. De staking wordt georganiseerd door CNV Vakmensen en FNV Streekvervoer.

ANP

Het meest belangrijke punt voor de staking is de werkdruk, zegt Paula Verhoef van FNV Streekvervoer. 'We vragen eigenlijk hele normale dingen; om de twee uur een plaspauze en om de vier uur een kwartiertje pauze. Ritten zijn nu zo strak gepland dat daar geen tijd voor is.'

'Het is vervelend voor de reizigers, maar op de langere termijn is het óók in hun belang', onderhandelaar Sanne van der Meulen van CNV Vakmensen op de website van de vakbond.

Beide vakbonden pleitten voor een betere cao voor de twaalfduizend werknemers in het openbaar vervoer. Zo moeten de lonen met 3,5 procent omhoog en moet de werkdruk voor chauffeurs worden verlaagd. Ook moeten er betere afspraken komen rondom de instroom van uitzendkrachten.

Lees ook

Streekvervoerstakingen: 'Er lag nog helemaal geen eindbod'

Aan de staking doen verschillende vervoerders, waaronder Connexxion, Arriva, Qbuzz mee. Een overzicht van de aan de staking deelnemende vervoerders kun je op deze pagina bekijken. Het is niet waar exact gestaakt gaat worden en waar toch streekbussen of -treinen rijden.

ArbeidsmarktCAOCNVFNVMobiliteitStaking
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

S4E165: Veiligheid buiten kijf, Nederland staat op plaats 5!

Nieuw! BNR Mobility

Zoeken naar zingeving

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Opinie | De roze bril van het IMF

'Zorg voor kwetsbare ouderen en chronisch zieken steeds gecompliceerder'

BREEKT | Nederland moet nu buiten Europa om zelf massaal vaccins gaan inkopen, koste wat het kost

Biden moet schijnheilige big tech-bedrijven flink aanpakken

Jolanda Jansen (Ahoy)

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play