
Arag: 3.000 vragen over juridisch advies
Zo kreeg rechtsbijstandsverzekeraar Arag sinds het uitbreken van de coronacrisis al drieduizend keer een vraag om juridisch advies. het is te zien dat het aantal aanvragen vanaf maart maandelijks stijgt, ook in de eerste dagen van juni is die stijgende lijn te zien. Arag verwacht dat het aantal mensen dat het juridische pad gaat bewandelen de komende tijd toeneemt.
DAS: meer aanvragen
Ook rechtsbijstandsverzekeraar DAS ziet dat er meer aanvragen binnenkomen over dit soort zaken, maar kan geen precieze aantallen noemen. Het Juridisch Loket ten slotte ziet dat er op de website meer wordt gezocht naar wat je rechten zijn als loon of vakantiegeld niet wordt betaald.
Lees ook | Liveblog Coronacrisis
FNV ziet sterke stijging
Voorzitter Dick Koerselman van de FNV Horecabond ziet een groot verschil met de normale situatie. 'We hebben vijfduizend hulpvragen verwerkt. Negentig procent daarvan gaat over loon, vakantiegeld, gespreid of te laat. We wijzen werknemers op hun rechten en adviseren ze met hun werkgever in gesprek te gaan', zegt Koerselman.