Beurs27 jan '16 07:01

Het jojo-effect van Oprah op de beurs

Auteur: BNR Webredactie

Oprah Winfrey heeft er opnieuw voor gezorgd dat het aandeel Weight Watchers omhoog is geschoten; maar liefst bijna 20 procent, en dat allemaal dankzij een filmpje over brood. Toch heeft Winfrey nog niet echt plezier van haar investering.

Foto ANP
Foto ANP

Er was maar een tweet voor nodig. Boodschap: Winfrey viel 13 kilo af en dat terwijl ze wel een bruine boterham mocht eten. Beleggers kregen ook honger en kochten massaal aandelen: het bedrijf werd ineens een vijfde meer waard op de beurs.

 

Winfrey heeft een belang en niet zo’n beetje: in oktober vorig jaar kocht ze 10 procent van het bedrijf en begon ze reclame te maken. Dat betaalde zich uit: in een korte tijd verdubbelde de koers.

Zo goed gaat het niet
Maar Winfrey heeft de laatste tijd niet echt plezier gehad van haar investering, legt beurscommentator Jelle Maasbach uit. “Weight Watchers presteerde dramatisch vorig jaar, de koers klapte in de zomer in elkaar. Oprah stapte in oktober in en daarna verdubbelde de koers. Een gigantische prestatie, maar het is niet dat ze veel geld heeft verdiend gisteren. Sinds januari is de koers namelijk teruggevallen, ze is terug op het niveau van oktober. Ze zal dus nog meer moeten Twitteren over brood, om die koers verder omhoog te krijgen.”


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen