Een jaar eerder kwam de omzet van het bedrijf nog uit op 248 miljoen euro. De stijging komt met name door de verbetering en uitbreiding van de leveringsopties, naast de groei in bestaande en nieuwe productcategoriëen.
Ook op zondag
Sinds vorig jaar bezorgt Coolblue de kenmerkende blauwe pakketjes ook op zondag. "Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg", aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. "We zien dat klanten écht blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar."
Voor 2015 verwacht het bedrijf een groei die weer ruim in de dubbele cijfers terecht zal komen. Onder het motto ‘elke dag een beetje beter’ werkt het aan kleine en grotere verbeteringen voor zijn klanten. Zwart: "Soms zit verbetering juist in iets kleins, zoals het toevoegen van WhatsApp als servicekanaal."
350 nieuwe banen
Coolblue heeft het afgelopen jaar bijna 350 nieuwe banen gecreëerd.