Beurs23 dec '13 16:48Aangepast op 23 dec '13 18:45

Grolsch gaat waarschuwen voor alcohol

Auteur: ANP Nieuws

Grolsch gaat naar eigen zeggen met ingang van 1 januari als eerste Nederlandse bierbrouwer op al zijn bierverpakkingen drie doelgroepen waarschuwen voor het gebruik van alcohol.

Dat maakte de brouwer vanmiddag bekend. De zogenoemde 'educatieve logo's' zijn: geen alcohol onder minderjarigen, geen alcohol tijdens zwangerschap en geen alcohol in het verkeer. De logo's gaan vergezeld van een verwijzing naar de website www.talkingalcohol.com, waarop ook in het Nederlands informatie staat over de effecten van alcohol op het lichaam.

De logo's volgen uit afspraken die moederconcern SABMiller Europe heeft gemaakt met de EU-organisatie European Alcohol and Health Forum en komen ook te staan op verschillende andere biermerken van het concern.

Helen ter Huurne van Grolsch, legt uit waarom nou juist minderjarigen, zwangere vrouwen en verkeersdeelnemers worden gewaarschuwd. "We vinden het belangrijk dat we mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid en verantwoord alcoholgebruik. Per 1 januari gaat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie omhoog van 16 naar 18 jaar."

Grolsch moest zijn verpakking dus al aanpassen en neemt tegelijkertijd de stap om een bredere boodschap uit te dragen. "Niet alleen geen alcohol onder 18 jaar maar ook geen alcohol tijdens zwangerschap of in het verkeer."


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen