Beurs24 jul '15 11:03Aangepast op 24 jul '15 13:38

Wessanen profiteert van de populariteit van gezonde voeding

Auteur: Sangar Paykhar

Voedselproducent Wessanen heeft in het eerste halfjaar een omzetstijging geboekt van 20 procent. Het moederbedrijf van producten zoals Zonnatura profiteert van de toenemende vraag naar gezonde en duurzame producten.

Foto: ANP XTRA
Foto: ANP XTRA

"Steeds meer mensen zijn bezig met gezonde voeding en de groeiende cijfers laten zien dat wij met onze strategie op de goeie weg zitten", zegt Ronald Merckx, de financieel topman van Wessanen. We hebben een omzet van iets boven de 20 procent en bij de merken waarop wij focussen zien we een groei van bijna 14 procent." 

Zonnatura
In Nederland heeft Wessanen  de omzet van het merk Zonnatura zien stijgen met meer dan 10 procent. Volgens Merckx groeien de belangrijkste merken van het bedrijf ook in Duitsland, Engeland en Frankrijk. "Dat laat zien dat de trend van gezonde groei gedragen wordt in alle landen waar wij actief zijn."

Europese marktleider
De financieel topman zegt dat naast Wessanen in Europa geen enkel ander bedrijf is dat continentaal actief is in de markt voor gezonde en duurzame voeding. "Er zijn een heleboel lokale spelers maar wij zijn eigenlijk het grootste bedrijf in Europa." De markt voor gezonde en duurzame producten groeit naar schatting tussen de vijf en zeven procent per jaar. "Wij liggen dit jaar in het eerste half jaar ruim daarboven", vertelt Merckx. Daarom denkt hij dat Wessanen voorlopig aan de top zal blijven in Europa.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen