Beurs13 dec '12 08:33

De een z'n recessie is de ander z'n succes

Auteur: Marjan van den Berg

1503 procent. Dat was de omzetgroei de afgelopen drie jaar van zzp-platform Myler. Woensdagavond won Myler de FD Gazellen Award voor het snelst groeiende bedrijf van Nederland.

"Je realiseert het je vaak niet. Je sluit een jaar af en dan begin je aan het nieuwe jaar. En dan denk je achteraf: jeetje, dat is wel heel erg hard gegaan", zegt Toon van Bodegom, CEO van Myler. De omzet van het zzp-platform nam toe van 6 miljoen euro in 2009 tot bijna 97 miljoen in 2011.

Flexschil
Myler bemiddelt tussen bedrijven en zzp'ers. Van Bodegom: "Door de recessie zie je dat het aantal vaste medewerkers afneemt en dat veel bedrijven gebruik maken van een flexschil."

Hierbij gaat het zzp-platform anders te werk dan uitzendbureaus. "Wij richten ons op het hbo-plussegment. En wij maken geen gebruik van uizendcontracten, maar bij ons zijn mensen die zijn inzetten bij onze klanten, vooral zelfstandig. Dat zijn vooral zzp-ers. Ik denk dat dat een groot verschil is. En de uitzendbranche zit vaak meer aan de onderkant van de markt, het hbo-minsegment."

Facebook en Twitter
De zzp-ers worden vooral geworven via sociale media, zegt de CEO. "We zien dat Nederland een groot Facebook- en Twittergebruiker is. Zeker het hbo-plussegment doet dat veel. Via die kanalen bereiken wij deze mensen."

Na het succes in Nederland kijkt Myler de komende tijd ook over de grens. "Wat je ziet is dat de arbeidsmarkt steeds internationaler wordt. Ook Nederlanders gaan steeds meer in het buitenland aan het werk en andere hooggeschoolde mensen weer in Nederland. Wij gaan ons het komende jaar focussen op internationalisatie", aldus Van Bodegom.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen