BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Meer
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
BNR Nieuwsradio
Nieuws
Programma's
Programmagids BNR BREEKT Beter Beurswatch BNR's Big Five BNR Doorpakkers BNR Slimme Koppen BNR Sportzaken Boekestijn en De Wijk Bouwmeesters De BNR Techniektour De Nationale Autoshow De Eeuw van mijn Dochters De Ochtendspits De Wereld Digitaal Ondernemersdesk BNR In de Middag The Friday Move The Green Quest Werkverkenners Zakendoen
Podcasts
Alle podcasts Brand Stories Columns Wat is een podcast? Amerika Podcast Baanbrekende Businessmodellen BNR In Bedrijf Bij nader inzien BNR Perestrojkast BNR Show Business Buiten Brussel China Podcast Cryptocast De Ben Tiggelaar Podcast De Strateeg De Technoloog De Wereld In 2019 Double Dutch Eenmaal andermaal EuropaMania Goede Reispodcast Helder! Newsroom Onderzoeksraad der dingen Ongekend in Vredestijd Petrolheads Newsroom Den Haag Questcast Space Cowboys Vraag het Gommers Spitsbrekers Tech Update De Klantenpodcast Tinbergen en de economie van morgen Wetenschap Vandaag The Donald Show Werkprofessor Wij in de toekomst Column Corné van Zeijl Sportzaken Stop! De podcast Prijzencast ZZP Café
Gemist
Brand Stories
Nieuwsbrief
SMART Radio
Podcast Awards
BNR App
Adverteren
Adverteren BNR podcast
Frequenties
Over BNR
Contact
Beurs

Franchisenemers zwaaien scepter bij bloeiend bedrijf

  • Thijs Baas
maandag 11 maart 2013, 12:42
Franchisers zwaaien scepter in bloeiend bedrijf | Henk Sterk1 Franchisers zwaaien scepter in bloeiend bedrijf | Henk Sterk2 Franchisers zwaaien scepter in bloeiend bedrijf | Henk Sterk3 Franchisers zwaaien scepter in bloeiend bedrijf | Henk Sterk4

Bijna zestig franchisers zwaaien de scepter bij Intratuin, waarvan vijf in België. En hoewel de winkeliers de kans krijgen om een vijfde van hun omzet vrij te besteden, bewaakt directeur Henk Sterk zorgvuldig de formule.

Franchisers krijgen de ruimte om nieuwe initiatieven te ontwikkelen, zij het binnen vastgelegde marges, zegt Sterk: "Hoe ziet ons logo eruit? Wat zijn de kleuren? Als ze iets voorleggen aan ons hoofdkantoor in Woerden, kunnen die dat borgen en dan is het prima." Het is niet alleen de directie die beslist, in tegendeel. "We hebben niet alleen een managementteam, maar ook een franchiseraad - bestaande uit vijf ondernemers en één iemand uit het managementteam - die de knoop doorhakt als er conflicten zijn, maar dat heb ik nog niet meegemaakt."

Variatie dus, binnen heldere kaders. "Wij zijn een bedrijf dat akelig snel kan werken - en dat ook doet - en kan inspelen op wensen van de klant. Zo kan Intratuin in Amsterdam zomaar een aantal balkons hebben ingericht, terwijl een Intratuin in Twente veel meer zal doen aan spullen voor dieren, want op een hobbyboerderij heb je andere dieren rondlopen dan in je flatje in Amsterdam."

Krachtige naam
In België heeft de naam Intratuin nog niet de kracht die hij in Nederland heeft. En dat moet veranderen, vindt Sterk. "We moeten nog veel meer aan marketing doen en dat zit ook in de planning voor de komende jaren. Maar er luisteren vast een heleboel concurrenten mee, dus inhoudelijk zeg ik daar even niets van. Maar wij zullen daar de marketing aardig aan gaan zetten."

"Onze plannen zijn om in België te groeien en onze omzet te verdubbelen. Wij hebben het idee dat er met name kansen liggen in het Nederlandstalige gebied. Ook daar is beleving een belangrijk aspect. Er zijn een heleboel mensen die naar ons toe komen om een halve dag te kijken, maar er zijn ook veel mensen die bij ons komen omdat ze weten dat ze een bepaald product willen hebben."

Dat is ook de reden om een korte doorlooproute te hebben, zegt Sterk. "Consumenten kiezen hun eigen weg en dat is ook heel goed. Ze kunnen een beetje rondsnuffelen en niet alleen een verplichte route lopen. Dat is het leuke van Intratuin: waar je ook komt: je vindt altijd iets nieuws en dat is ook wat de consument verwacht."

IntratuinOndernemen
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

Ondernemerspanel over de noodlijdende reisbranche

'Ondernemers zijn door hun reserves heen'

'Rek is er volledig uit bij ondernemers'

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Op LinkedIn druipt de zelfpromotie er van af

Opinie | Taaie Tini

Aantal gevaccineerden voorlopig niet openbaar

19 januari | Economisch effect avondklok nihil

Als ik de baas zou zijn van de huizenmarkt, dan schafte ik alle douceurtjes af'

BNR Service en Contact
Contact Frequenties BNR Nieuwsbrief Privacy Cookies Cookie-instellingen Algemene voorwaarden
Podcasts
Alle podcasts Expert Podcasts BNR App iTunes Spotify
BNR Kanalen
BNR App BNR Nieuwsbrief Files en Flitsers FD BNR LIVE LIVE Eventsnieuwsbrief
Volg BNR
Linkedin Twitter Facebook Instagram YouTube RSS
Adverteren
Adverteren op BNR Adverteren op FD Adverteren BNR podcast Vacature plaatsen op BNR Vacatures FD Mediagroep
Carrière
Werken bij BNR Stages
FD Mediagroep
FD Company.info Energeia ESB.nu Pensioen Pro De Jurist Fondsnieuws Springest FDMG.nl
Programmering
Programmagids
Disclaimer
Disclaimer
Download on the App Store Android App on Google Play