Beurs25 apr '12 18:39

C&A groeit tegen mode in

Auteur: Thijs Baas

De moeizame economische omstandigheden van vorig jaar hebben C&A niet klein gekregen. Alleen in Nederland liep de omzet van het kledingwarenhuis iets terug.

De ruim vijftienhonderd filialen in twintig Europese landen kwamen tot een totaalomzet vasn 6,8 miljard euro, 3,2 procent meer den een jaar eerder. Winstcijfers maakte C&A niet bekend.

Het marktaandeel op de Europese markt groeide van 5,4 procent in 2010 naar 5,6 procent. C&A toonde zich tevreden over het resultaat, vooral "gezien de langzame en nog steeds onstabiele marktomstandigheden". C&A rekent ook voor dit jaar op moeizame macro-economische omstandigheden.

In Nederland behaalde het concern een omzet van 510 miljoen euro, 0,8 procent minder dan in 2010. Volgens het kledingwarenhuis is het resultaat aanzienlijk beter dan in de rest van de modesector.

"Wij hebben de schade goed kunnen beperken. Het voorjaarsseizoen begon veelbelovend, maar daarna is de herfst weer begonnen en dat merken wij ook", zegt woordvoerder Edwin Fafie van C&A. In maart begon C&A een eigen webwinkel in acht landen, waaronder in Nederland.

Dat was volgens Fafie een groot succes. "Wij merken dat de markt groot is en dat er veel belangstelling is." De huidige samenwerking met Wehkamp voor onlineverkopen blijft bestaan en ook het aantal winkels wordt dit jaar met honderd uitgebreid. 

Gerelateerde artikelen