Overschrijvingen ING dagen vertraagd
Diverse transacties van en naar de ING zijn dagen vertraagd. Op Twitter melden meerdere gebruikers dat hun geld al dagen zoek is.
Zo meldt Willemien Groot dat haar overmaking van de Rabobank naar ING al drie dagen onderweg is. Paul Smink mist een overschrijving de andere kant op. Ook via mail komen bij BNR klachten binnen van ING-klanten, ondere andere dat iDealbetalingen vertraagd zijn.
Het Webcare Team van ING laat aan verontruste klanten weten dat door storing bijschrijvingen zijn uitgevallen. ''Deze worden momenteel alsnog gecontroleerd. Als de betaling correct is, staat dit vandaag einde van de dag op de juist rekening.''
Een woordvoerder van ING laat aan BNR weten dat de storingen niets met de vertraging te maken hebben. ''Het is business as usual. Het gaat om transacties waarbij de naam en het bankrekeningnummer extra gecontroleerd moet worden, 1 tot 2 procent van de transacties.'' Wel zegt de woordvoerder dat de storingen mensen meer alert hebben gemaakt.
Nieuwe storing
Rond twaalf uur was er opnieuw een DDoS-aanval op ING, maar volgens een woordvoerder van de bank kon deze aanval snel worden afgeslagen. Klanten konden een paar minuten niet bij hun rekening via de site of de app.
Oproep
Het is nog onbekend om hoeveel transacties het gaat. Wacht jij ook al langere tijd op een transactie? Laat het ons weten via online@bnr.nl of via Twitter @bnr.
@ margreethmedia Yup, hier ook. Van Rabo naar ING is al drie dagen onderweg.
— Willemien Groot (@WillemienGroot) April 10, 2013