Bij City Store moet het goedkoop zijn, maar wel een beetje luxe
De Blokker-holding zet met de nieuwe CityStore-winkels een nieuwe stap in de strijd om de discount-consument. Die willen tenslotte ook wel eens wat meer luxe, zonder daar fors voor in de buidel te hoeven tasten. De winkels zijn onderdeel van Blokker-dochter Big Bazar, dat de laatste jaren al flink aan de weg timmerde.
Vandaag opent Big Bazar de eerste vestiging in de Amsterdamse Kalverstraat, meldt directeur Roland van Geest, directeur van Big Bazar. "We willen rebels en tegendraads zijn, maar we zitten ook in wijkcentra en in de reguliere winkelcentra. De winkels heten Big Bazar, maar de kleinere variant in de duurdere winkelstraten heet City Store. Daar vind je geen producten waar je mee door de straten zeult."
Het concern wil met Big Bazar de klanten vooral een prettige, inspirerende omgeving geven, met dezelfde lage prijzen. "Er zijn meerdere discounters in Nederland. Ik zal er niet omheen draaien dat Action erg groot is en een eigen plek heeft verworven. Er wordt al geroepen over een discount-oorlog en met het nieuwe concept gaan we dit jaar weer 40` tot 50 winkels openen, dus we groeien hard door naar de 200."
Discount verandert, constateert Van Geest, en Big Bazar moet mee in de vaart der volkeren, waarin van oudsher ook winkels als Aldi en Lidl van oudsher een prominente rol spelen. "Vroeger was Aldi de grootste, maar nu is Lidl een maatje groter en heeft discount echt een heel ander gezicht gegeven. Dus wij verwachten dat de klant, die gek is op goedkope producten en laaggeprijsde A-merken, maar dan in een prettige winkelomgeving, ons wel weet te vinden."